fbpx

Lekcijas un nodarbības skolās 1. - 12. klase

Gandrīz vai ik dienas dzirdam sūdzības: bērni un jaunieši rupji runā, lieto necenzētus  vārdus, apsaukājas u.tml. Sūdzas vecāki, ka bērni skolā samācās lamuvārdus, sūdzas sko9,lotāji, ka rupjību dēļ gandrīz vai nav iespējams klasē normāli strādāt, bet paši vainīgie apgalvo, ka tā runāt esot moderni, vai par nemaz nepamana, ka pateikuši ko nelāgu. Kāpēc tā ir? Un vai tiešām tur neko nevar darīt? Var!

Vinkāršruna bērnu un jauniešu vidū (pedagogiem)

Saturs:

  1. daļa* – nenormētās leksikas vieta latviešu valodas sistēmā jeb rupjību lietderība
  2. daļa – nenormētās leksikas izcelšanās un izmantošana jeb lamuārdu izcelsme un lietošana
  3. daļa – pedagoga darbs nenormētās leksikas ierobežošanā un skolēnu valodas attīstīšanā jeb ko darīt lietas labā

Rupjības bērnu un jauniešu vidū (pedagogiem kopā ar vecākiem)

Saturs:

  1. daļa – rupjību un lamuvārdu eksistences pamats un nozīmība
  2. daļa – rupjību un lamuvārdu aktualitāte un pašreizējā situācija
  3. daļa – rupjību lietošanas cēloņi un izcelsme

Esmu pētījusi vairāk kā 30 gadus, kā skolotāji, vecāki un paši bērni tiek galā ar lamāšanos, tāpēc labprāt dalos ar savām zināšanām un palīdzu cilvēkiem saprast, ko darīt lietas labā un kuros brīžos tad īsti var izmantot rupjības, ja vispār var. Interesanti ir gan bērniem, gan pieaugušajiem.

Nodarbības par rupjībām (dažāda vecuma bērniem; tikai klātienē)

Saturs:

  1. daļa – kāpēc mēs runājam tā kā runājam
  2. daļa – kur radušies lamuvārdi un ko ar tiem darīt

Lekcija un nodarbības par rupjībām (pedagogiem kopā ar vecākiem un bērniem; tikai klātienē)

Saturs:

  1. daļa – kāpēc mūsdienās dzirdam tik daudz rupjību?
  2. daļa – no kurienes nāk un kur paliek lamuvārdi

Vieslekcijas augstskolās

Vairums studējošo savās darba gaitās tā vai citādi saskarsies ar bērniem un jauniešiem vai pat tieši strādās ar tiem. Neizbēgama būs arī sastapšanās ar visai nelāgu mūsdienu parādību – nekontrolētu rupjību lietošanu. Kāpēc tāda radusies? Ko darīt? Bāršanās un aizliegumi nelīdzēs, būs vajadzīgs ilgs un pacietīgs darbs.

Vienkāršruna bērnu un jauniešu vidū

  1. daļa – nenormētās leksikas vieta latviešu valodas sistēmā jeb rupjību lietderība
  2. daļa – nenormētās leksikas izcelšanās un izmantošana jeb lamuārdu izcelsme un lietošana
  3. daļa – pedagoga darbs nenormētās leksikas ierobežošanā un skolēnu valodas attīstīšanā jeb ko darīt lietas labā

* Viena daļa ir 40 līdz 60 minūtes gara (pēc situācijas)
Jebkurā lekcijā iespējamas arī praktiskās nodarbības. Par tām iepriekš vienojoties. 

1 daļa – 60* EUR
2 daļas – 100* EUR 
3 daļas – 140* EUR

*par ceļu no Inciema (Siguldas novads) piemaksa 10 EUR par katriem 100 km turp un atpakaļ ceļam.

Lai iegūtu vairāk informāciju zvaniet Silvijai uz 20222504 vai aizpildiet anketu:​