fbpx

Mīlēt savu valodu – runāt, rakstīt latviski

jeb kursi latviešu valodā pēc attālinātās mācīšanās

Esam vairāk nekā gadu mācījušies attālināti. Pat pēc pirmā viļņa 2020. gada pavasarī skolotāji un vecāki uztraucās par zināšanu kvalitāti, un septembrī atgriešanās skolā nebija viegla nevienam. Šobrīd esam vēl trakākā situācijā, jo pagājušais gads nesis visdažādākās emocijas un iegriezis pamatīgu robu ne tikai zināšanās, bet arī pašapziņā un pašpārliecinātībā. Tad nu nākam talkā ar palīdzīgu roku!

Piedāvājam skolēniem intensīvo sagatavošanās kursu latviešu valodā. 

Kursu vadīs skolotāja Māra Ozola

Mūsu mērķi:

– veidot pozitīvu attieksmi pret latviešu valodu un tās lietošanu;
– uzlabot skolēnu rakstītprasmi;
– mainīt attieksmi pret lasīšanu kā nodarbi un veicināt patstāvīgo lasīšanu;
– iemācīt skolēnus izteikties un paust savu viedokli.
Kurss notiks mazās grupās līdz 5 skolēniem sestdienās
  • 3 mācību stundas (3×40 min) dienā
  • 8 sestdienas 
  • dažādās vecuma un sagatavotības grupās

Cena

 
1 skolēnam par 24 macību stundu kursu 120* EUR

*10 EUR atlaide brāļiem/māsām

Garantējam atdot samaksāto naudu gadījumā, ja pirmajā dienā neapmierina mācību metodes un/vai atmosfēra.

Satura rādītājs

Plāns īsumā

– atklāsim latviešu valodas skaistumu, parādot tās lietošanas iespējas un vieglākus ceļus apgūšanai;
– ar īpašu materiālu un vingrinājumu palīdzību uzlabosim vārdu pareizrakstību un pieturzīmju lietošanas prasmi;
– ar īpašas metodes palīdzību mazināsim skolēnu nepatiku pret lasīšanu, panākot lasīšanas regularitāti, veidojot to kā paradumu;
– mācīsim un vingrināsimies paust savas domas loģiski un sakarīgi, atbilstoši viedokļa izteikšanas prasībām.

Kas ir Māra Ozola?

Māra Ozola ir mācījusi dažādās Latvijas skolās latviešu valodu un literatūru teju 30 gadus. Pateicoties savam doktora grādam un aizrautīgai valodas pētniecībai, viņa pēdējos 10 gadus dažādās Latvijas skolās lasījusi arī lekcijas par lamuvārdiem un vienkāršrunu bērnu un jauniešu vidū .

Viņa ir arī vairāku grāmatu autore, no kurām viena – “Ala. Cietoksnis.” – ir speciāli rakstīta, lai palīdzētu bērniem un jauniešiem, kuri nelabrāt lasa. Kopā ar Kasparu Bikši izstrādājusi arī metodisku audzināšanas grāmatu “13 – mans laimīgais skaitlis”, kas palīdz ne tikai valodas un lasītprasmes apguvē, bet arī citās dzīves jomās – atrast savu aicinājumu un iemācīties komunicēt un dzīvot harmoniskāk.

Vairāk par Māru Ozolu uzzināsiet šeit>>

Adrese

“Vīgriezes”*, Loja, Saulkrastu novads, LV-2142.

(Telpu platība 120 m2)
3 km no Murjāņu sporta ģimnāzijas (5 min ar mašīnu)
20 km no Siguldas (20 min ar mašīnu)
24 km no Saulkrastiem (20 min ar mašīnu)
45 km no Rīgas centra (42 min ar mašīnu)
47 km no Limbažiem (37 min ar mašīnu)
68 km no Valmieras (50 min ar mašīnu)

Attēlus ar precīzākām norādēm nosūtīsim e-pastā dalībniekiem

*Atkarībā no apstākļiem, iepsējamas arī citas lokācijas Inciema tuvumā. Precizēsim individuāli.

Programmas saturs

Māras Ozolas privātprakses IKVD apstiprināta interešu izglītības programma nr. Nr.21-110

Laiks

24 mācību stundas augusts

Temats

1) latviešu valodas skaistums un lietošanas iespējas; lasīšana kā nodarbe un patstāvīgā lasīšana

2) skolēnu rakstītprasmes uzlabošana

3) prasme izteikties un paust savu viedokli

Satura īss izklāsts

1) katras stundas sākumā skolēna atskaite par izlasīto, tad kopēja lasīšana, vingrinājumi, pārrunas

2) katrā nodarbībā īpaši vingrinājumi atbilstoši skolēnu individuālajām vajadzībām

3) katrā nodarbībā skolēns publiski izsaka viedokli par atbilstošo tēmu

Nodarbību skaits

8 mācību stundas

 

8 mācību stundas


8 mācību stundas

Programmas īstenošanas plāns

Plānotie rezultāti:

Saskata un izprot latviešu valodas skaistumu, lietderību un attīstības perspektīvas. Lasa regulāri un izprot lasīto, Uzlabo vārdu pareizrakstības pamatprasmes. Saskata teikuma uzbūves pamatprincipus, mācās to pielietot praksē. prot publiski paust savu viedokli un loģiski to pamatot.

Vērtēšanas kārtība:

balstoties uz katra skolēna individuālo motivāciju, tiks veikta vērtēšana pašapziņas un kompetences celšanai mutvārdos – uzslavas, atzinība, sīkas balvas – uzlīmes u. tml.

Izmantotā literatūra un avoti:

Grāmatas lasīšanai – pēc skolēnu izvēles (piedāvās skolotāja), M.Ozolas izstrādātie mācību materiāli, skolu mācību grāmatas.

Mācību metodes:

– darbs ar tekstu;
– izpēte / izzināšana, jautājumi;
– lomu spēle;
– rakstīšanas vingrinājumu izpilde;
– teksta veidošana mutiski un rakstiski.

Skolēniem jāņem līdzi:

– savas skolas mācību grāmata (ja tāda ir pieejama);
– 1 līniju burtnīca;
– krāsaini zīmuļi un pildspalvas;
– parastais zīmulis;
– lineāls;
– dzēšgumija;
– medicīniskā vai auduma maska.

COVID-19

Balstoties uz situāciju valstī, ievērojam visus epidemoloģisos pasākumus, lai novērstu COVID-19 izplatības iespējas. No jūlija sākuma ir atļauta interešu izglītības pulciņu organizēšana arī iekštelpās līdz 30 dalībniekiem.

Interešu izglītības pulciņos, kur telpās atrodās ne vairāk par 5 dalībniekiem, nav jāveic COVID-19 tests. Vairāk par COVID-19 noteikumiem interešu izglītības pulciņu laikā var lasīt šeit>>

Kontakti

Jautājumu gadījumā rakstīt uz info@maraozola.lv vai zvanīt Māras Ozolas asistentei Silvijai Ozolai uz 20222504.

Pieteikšanās, lai iegūtu plašāku informāciju