Ak, nelaimīgais gramatiskais centrs!

Esmu pavisam nomocījusies. Jau kuro dienu ar 11.klasi peramies pa komatiem. Vairums par katru cenu grib tos likt “uz dullo”, tas ir, kā pagadās. Nekas labs diemžēl nesanāk. Nākas vien meklēt lielos, ļaunos gramatiskos centrus, tātad teikuma priekšmetu un izteicēju. Iebraucam galīgās auzās.
Uzdevums baiss – jāatrod teikumā vārds, kurš atbild uz jautājumu “kas?”, tad jāsameklē, ko šis briesmonis dara. Ak vai! Daudzi sāk vienkārši minēt un saukt jebkurus vārdus, kas kaut cik atgādina nominatīvu, daži pat vienkārši visus lietvārdus pēc kārtas.
Trakākais – teikuma jēga nemaz netiek minēta, it kā tādas nebūtu. Nabaga vecā loģika tiek pavisam ignorēta.
Ko es, vecā ļaundare, gribu? Kaut kādus komatus? Ja skolnieks vispār neuztver teikuma jēgu, tas tajā notiek, tad kādi tur vēl komati?!
Ko es darīšu? Turpināšu. Atkārtošu to pašu vēl un vēl. Mācīšu špikot. Runāšu, rādīšu. Strādāsim ar krāsām. Savākšu darba lapas un burtnīcas. Un tad redzēšu, ka viens otrs sapratis, bet vairāki manus labos padomus vienkārši ignorējuši. Negribējās piepūlēties.
Un tad? Sākšu no gala, tikai drusku citādi.

Dalies ar saviem draugiem spiežot uz vēlamās ikonas zemāk

Par mazām lietām

Mēs tik daudz laika un pūļu veltām, lai bērniem, jauniešiem un pat sev pašiem kaut ko iemācītu, attīstītu vēlamus ieradumus. Tas nereti sagādā grūtības, un

Turpināt lasīt »

Nu, johaidī!

Nu, johaidī!Šoreiz gribu izteikties ne kā skolotāja, bet kā četru bērnu māte. Atkal piesaukšu savu vecmāmiņu, kurai arī bija četri bērni, karš un Sibīrija. Viņa

Turpināt lasīt »
Skolotāja Māra Ozola sāpēs

Opītis saslimis

Mūsu Opītis saslimis. Kaite pielavījās nemanot. Viņš tikai pamazām kļuva arvien vājāks, tad sāka mazāk ēst un šad tad vēma. Sliktums kļuva redzams, kad uz

Turpināt lasīt »

Ko piedāvā Skolotāja Māra Ozola?

Apskati arī jaunākās grāmatas!