Vēl par mazajām skolām

Protams, protams, visa pamatā ir nauda vai, teiksim, materiālie līdzekļi. Naudas vienmēr ir trūcis un trūks. Neviens nekad nav teicis: man par daudz. Kā labi sadalīt mantu, naudu? Protams, vajadzētu taisnīgi un godīgi. Bet kā tas ir? Vai mēs pārāk bieži neaizmirstam paskatīties uz priekšu?
Tagad ir modē taisīt ciet ekonomiski neizdevīgās skolas. Jā, izglītībai naudas ir par maz. Bet cik maksā viens par kārtīgu cilvēku izaudzināts un izmācīts savlaik ne tik veiksmīgs cilvēkbērns? Kur liksim tos, kas iznākuši ne tik labi, un cik tas maksās? Cik vēlāk maksās tie bērni, kurus vienkārši lielajā barā nepamana pārstrādājušies skolotāji vai, pat ja pamana, nespēj palīdzēt? Cik maksās to ļaužu apmācība, kuri bērnībā nav tikuši pie kaut cik kvalitatīviem skolotājiem?
Tik nežēlīgi trūkst skolotāju, kaut aiztaisītas tik daudzas skolas. Kā tā? Kāpēc skolotāju bari netraucas no slēgtajām mazajām skolām uz centriem? Kāpēc viņi negrib vecuma galā meklēt nez kur dzīvesvietu un plēsties ar lieliem bērnu bariem svešā vidē? Skolotāji tak esot tie bagātie.
Pirms kara paši vietējie Turaidā uzcēla modernu skolu (attēlā) ar internātu 60 bērniem. Vai viņi visi bija kaut kādi rokfelleri vai īloni maski un nezināja, kur naudu grūst? Nē. Man aizdomas, ka viņi domāja par savu bērnu nākotni.

Dalies ar saviem draugiem spiežot uz vēlamās ikonas zemāk

No otra gala

Agrs rīts. Ļoti agrs. Pieturā gaida bērnudārza darbiniece. Pamazām viņai piebiedrojas pulciņš skolēnu. Salst. Viņi gaida. Gaida. Gaida. Autobuss nenāk. Gaida vēl. Gaida. Salst. Mēģinājumi

Turpināt lasīt »
Skolotāja Māra Ozola lasa grāmatu Vērmanes dārzā

Vēlreiz par eksāmeniem

Eksāmens pagājis, rezultāti zināmi. Paldies Dievam, nav tik slikti, kā baidījos. Un tomēr kaut kas tā kā skrubina.Latviešu valoda, 11.klase. Latviešu valodas eksāmens. Šie bērni

Turpināt lasīt »

Ko piedāvā Skolotāja Māra Ozola?

Apskati arī jaunākās grāmatas!