fbpx
Search
Close this search box.

Par matemātiku un ne tikai

Pamazām turpinās šūmēšanās par sliktajiem matemātikas eksāmena rezultātiem. Īss kopsavilkums secinājumiem: sliktie skolotāji sliktajās skolās slikti strādā. Ir arī praktiski ieteikumi, piemēram, steigšus atlaist visus sliktos skolotājus, lai nāk vietā tie jaunie, labie (nav gan norādīts, no kurienes šī straume plūdīs). Nujā, bērni arī varbūt nav pietiekami centušies, skolas vājākos nav pietiekami integrējušas utt. Var jau būt.
Taču ir tāds jauks vācu vārdiņš: langsam! Tas nozīmē: lēnām pār tiltu, apakšā ūdens! Te būtu ko piebilst.
1. Esmu diemžēl strādājusi daudzās skolās, bet matemātikas skolotāji par laimi tajās bijuši pārsvarā labi un pat izcili. Tiesa, arī daži labi viduvēji, bet nevienā darbā taču nav tikai izcilnieki vien. Diez kur slēpjas tās slikto un briesmīgo matemātiķu masas? Man tik traki laimējies? Hmmm…
2. Šogad pār Latviju veļas dīvains pārsteiguma vilnis: kā, vai tad skolā tik tiešām ir jāmācās? Vai tad visus, kas ieraduši tur tikai muļķi laist, neizvilks, nepadarīs sekmīgus? Eksāmenā būs jāzina pat 10% no visa mācītā? Kādas šausmas! Un tas viss pēc laimes, ka agrāk pārcēla no klases uz klasi pat ar vairākām nesekmīgām atzīmēm, ka atlika dažiem labiem vecākiem izdarīs spiedienu uz administrāciju, lai atlaiž prasīgu skolotāju, lai “ieliek” sekmīgu atzīmi u.tml.? Kā tad tā?!
3. Pamazām un lēni nāk apjausma, ka visatļautība nav gluži tas labākais, ko varam bērniem dot, ka nav īsti labi, ja mūsu mīluļi drīkst skolotāju nolamāt, stundā trobelēties, demonstratīvi nemācīties utt. Izrādās, ka skolotāji ir tik neprasmīgi, ka nespēj tādos apstākļos labi strādāt, bet tos – varat iedomāties – uz līdzenas vietas pat neatlaiž.
4. Sabiedrībai tak jābūt politkorektai! Tāpēc jāmāca vienā rindiņā visi vienādi, jāintegrē visi, draudzīgi jāiekļauj arī tie, kuri ne tikvien patiesībā ar steigu būtu jāved pie ārstiem, bet arī tie, kuri izdarījuši pat noziegumus. Un muti ciet! Aizrādīt arī var nebūt pareizā pieeja. Kā jums liekas, cik laika tas viss paņem, un vai skolotājs tās integrēšanas laikā spēj normāli mācīt?
5. Savā latviešu valodā kā piemērus dažkārt paņemu arī matemātikas uzdevumus. Un nekā! Kā var prasīt tos izrēķināt, ja skolēns netver tekstu, nesaprot, kas tur notiek, kas ko dara! Un jebkurā teikumā, ja jāatrod teikuma priekšmets un izteicējs (tātad darītājs un darbība), sāk saukt uz dullo jebkādus vārdus, kas kaut cik atgādina lietvārdus nominatīvā vai ko tamlīdzīgu. Īsi sakot – neprot domāt. Kaut kas smagi palaists garām. Un man taču ir vidusskola, kurā sabrauc no visas Latvijas!
Protams, es šeit sabiezināju krāsas, bet ideja skaidra: rokas nost no matemātikas skolotājiem! Gana esmu atskatījusies, kā viņi nopūlas par spīti visām nebūšanām, kā deg par katru skolēnu. Un, ja kaut kas nav izdevies, beigsim meklēt kaut kādus mistiskus “vainīgos” un skatīsimies, ko varam līdzēt!

Dalies ar saviem draugiem spiežot uz vēlamās ikonas zemāk

Skolotāja Māra Ozola apnicis

Priekš kam?

Tas mūžīgais skolēnu jautājums:• Nu, skolotāj, priekš kam mums to vajag?!Un nav svarīgs pat priekšmets vai tēma – to uzdod vienmēr. Tagad, pēc covid, būs

Turpināt lasīt »

Kas mācīs?

Rīts. Rets gadījums – skatos TV. Skolas direktors runā par tēmu, kas nesen (beidzot!) aizsākta – ko darīt ar bērniem, kuru dēļ klasesbiedri vai pat

Turpināt lasīt »

Ko piedāvā Skolotāja Māra Ozola?

Apskati arī jaunākās grāmatas!

  • Anšlava Eglīša meklējumos grāmatas vāks
    Grāmatas

    Anšlava Eglīša meklējumos

    Now you can buy my book about Anšlava Eglīti directly from us. In it, I write my experiences and reflections, how I learned about Anšlava Eglīti and how his memory was kept in the vicinity of Inciems until that moment.

    6,00 Pievienot grozam
  • Aksesuāri

    Īsa pamācība lasīšanā + plakāts

    Komplektā saņem plakātu un uzlīmes no “Atbildīgais.es”, kas veicinās lasīšanas ieraduma veidošanu. Plakāta ar uzlīmēm izmantošana veicina labu ieradumu nostiprināšanu jautrā veidā.

    14,50 Izvēlieties
  • Grāmatas

    Īsa pamācība lasīšanā

    Vai bērns mūk no grāmatas gluži kā sists? Kā paskaidrot bērnam, kāpēc lasīt ir labi, svarīgi, vajadzīgi un aizraujoši? Kā panākt, ka bērns ar prieku ķeras pie grāmatas un kļūst aizvien patstāvīgāks šajā nodarbē?

    9,99 Pievienot grozam
  • Grāmatas

    Protu, protu rakstīt 1. daļa

    Lielais špikeris latviešu valodas pareizrakstībā, kas paredzēta ašai acs iemešanai, lai vieglāk un ātrāk saprast un uztvert latviešu valodas vārdu pareizrakstību.

    15,00 Pievienot grozam
  • Grāmatas

    Ala. Cietoksnis.

    Autora izdevums sen iemīļotajām Latvijas fantastikas grāmatām “Ala” un “Cietoksnis” tagad ir ieguvis jaunu izskatu vienā grāmatā ar māsas Valentīnas zīmējumiem.

    12,00 Pievienot grozam
  • Grāmatas

    Es vairs nebēgu pa sapņiem

    Biogrāfisks trilleris – Holivudas filmu cienīgs skolotājas dzīves stāsts. Grāmata sniedz pārliecību, ka arī no trakākajām situācijām ir iespējams izbēgt.

    9,50 Pievienot grozam