fbpx

Par slinkumu

Pie mums, Murjāņos, sanāk bērni no visām Latvijas malām, tāpēc ir vieglāk saskatīt mūsu kopīgos klupšanas akmeņus. Un viens no tādiem – patiesībā ne vairs akmens, bet īsta klints – ir slinkums.
Par slinkumu mēdz runāt visi. Skolotāji sūdzas, ka bērni slinki. Vecāki tāpat. Bērni paši bieži par sevi saka: esmu slinks (nez, no kā samācījušies?). Skolā, kur strādāju agrāk, daļa skolēnu slinkumu mēģināja minēt kā pilnīgi attaisnojošu iemeslu neizdarītam mājas darbam. Tad kas tas slinkums īsti ir?
Manuprāt, īsts slinkums ir kā Lohnesa ezera briesmonis – visi par to runā, bet neviens nav redzējis, un ir lielas šaubas, vai tas vispār eksistē. Domāju, ka īsts slinkums ir visai reta dabas parādība. Arī mēs paši labprāt izvairāmies no nepatīkamiem darbiem, īpaši, ja tie gaužām slikti padodas. Vai tāpēc esam sliņķi?
Bieži aiz tā sauktā slinkuma slēpjas laikā neatklāti un nenovērsti mācību traucējumi, kuru dēļ skolēns velta patiešām lielas pūles, lai izvairītos no darāmā darba. Varbūt pie vainas ir nepatīkamas atmiņas, kādi nepatīkami pārdzīvojumi. Vai kas cits. Varbūt tikai kāds grūtāks brīdis.
Tad kāpēc mēs pārmetam?

Dalies ar saviem draugiem spiežot uz vēlamās ikonas zemāk

Skolotāja Māra Ozola vīlusies

Saudzētājiem

Saudzēsim savus lolojumus un sargāsim – no skarbāka vārda, no nelaipna skatiena, no grūtāka darba, no ātrākas kustības, no vēja pūsmas, no nepatīkamas patiesības, no,

Turpināt lasīt »

Lēkā, trusīt!

Reforma nāk virsū rūkdama. Atnāk. Skolotājam nu būšot vairāk tiesību, vairāk iespēju vadīties pēc konkrētās skolas konkrēto skolēnu vajadzībām. Pieredzējušo skolotāju prasmes tikšot ņemtas vērā.

Turpināt lasīt »
Skolotāja Māra Ozola devīga

Atkal

Ar tādu kā nolemtības sajūtu gaidām kārtējo attālinātās mācīšanas tūri. Bez tās būtu varējuši iztikt, ja būtu… Bet ne par to šoreiz. Arī ne par

Turpināt lasīt »

Ko piedāvā Skolotāja Māra Ozola?

Apskati arī jaunākās grāmatas!