Ak, nelaimīgais gramatiskais centrs!

Esmu pavisam nomocījusies. Jau kuro dienu ar 11.klasi peramies pa komatiem. Vairums par katru cenu grib tos likt “uz dullo”, tas ir, kā pagadās. Nekas labs diemžēl nesanāk. Nākas vien meklēt lielos, ļaunos gramatiskos centrus, tātad teikuma priekšmetu un izteicēju. Iebraucam galīgās auzās.
Uzdevums baiss – jāatrod teikumā vārds, kurš atbild uz jautājumu “kas?”, tad jāsameklē, ko šis briesmonis dara. Ak vai! Daudzi sāk vienkārši minēt un saukt jebkurus vārdus, kas kaut cik atgādina nominatīvu, daži pat vienkārši visus lietvārdus pēc kārtas.
Trakākais – teikuma jēga nemaz netiek minēta, it kā tādas nebūtu. Nabaga vecā loģika tiek pavisam ignorēta.
Ko es, vecā ļaundare, gribu? Kaut kādus komatus? Ja skolnieks vispār neuztver teikuma jēgu, tas tajā notiek, tad kādi tur vēl komati?!
Ko es darīšu? Turpināšu. Atkārtošu to pašu vēl un vēl. Mācīšu špikot. Runāšu, rādīšu. Strādāsim ar krāsām. Savākšu darba lapas un burtnīcas. Un tad redzēšu, ka viens otrs sapratis, bet vairāki manus labos padomus vienkārši ignorējuši. Negribējās piepūlēties.
Un tad? Sākšu no gala, tikai drusku citādi.

Dalies ar saviem draugiem spiežot uz vēlamās ikonas zemāk

Atdodiet vārdus!

Kad un kas ļāva polit- un nepolitkorektumam uzvarēt veselo saprātu? Laikam jau mēs paši. Aiz bailēm, kautrības, vēlēšanās būt pareiziem un velnsviņzin kādiem vēl iemesliem.

Turpināt lasīt »
Skolotāja Māra Ozola pārmetošs portrets

Esmu slima

Esmu slima. Tā kā vajadzētu žēlot sevi, bet… žēl kolēģu. Mani, protams, aizvietos. Kolēģi vadīs (manā vietā) sava priekšmeta stundas, vadīs tikpat labi kā savas

Turpināt lasīt »
Skolotāja Māra Ozola ar pildspalvu rokā

Ak, ceļi un celiņi!

Pilns internets ar slidenu ceļu un celiņu bildēm. Varētu domāt, ka pirmoreiz ar tādiem esam sastapušies un maitas valdība (pašvaldība) ļaunprātīgi neko nedara. Ziema un

Turpināt lasīt »

Ko piedāvā Skolotāja Māra Ozola?

Apskati arī jaunākās grāmatas!