fbpx

Viena no mūsdienu problēmām – rupjības birst jauniešiem kā no pārpilnības maisa. Nesaukšu tagad visas, bet sākas parasti ar burtiņiem H…, B…, P… un angliskais ar F… un B… un tās dzirdam visur, vienmēr – vietā, nevietā. Kāpēc? Atbilde: nezina, kur ir vieta, kur nevieta, vai to vajag, vai vispār nevajag. Vispār, kas tas tāds ir “rupjības”?

Māra Ozola, doktors filoloģijā, sociolingvistikā

Esmu pētījusi vairāk kā 30 gadus, kā skolotāji, vecāki un paši bērni tiek galā ar lamāšanos, tāpēc labprāt dalos ar savām zināšanām un palīdzu cilvēkiem saprast, ko darīt lietas labā un kuros brīžos tad īsti var izmantot rupjības, ja vispār var. Interesanti ir gan bērniem, gan pieaugušajiem, bet to gan katram pašam jāspriež.
Piedāvāju 40 min līdz pat 3h garu lekciju par un ap rupjībām un lamuvārdiem.

Temati:
– Ko darīt, ja starpbrīžos skolā gaiss dreb no rupjībām?
– Kāpēc mūsdienu jaunieši lieto tik daudz citvalodu lamuvārdus?
– Kur tie radušies?
– Kā rīkoties, ja skolēns, pats to nenojauzdams, runā baisas jēlības?
u.c.

Piemērotākā auditorija:
– pedagogi
– bērni un vecāki
– bērni un skolotāji
– visi kopā

Veidoju gan praktiskas nodarbība, gan ar vairāk teorētiskām zināšanām. Katram pēc savām vēlmēm.

Vienoties var individuāli par pasniegšanas vietu, laiku un manieri.

Lai uzzinātu vairāk raksti mums uz info@maraozola.lv

Skolotāja Māra Ozola vada lekciju