fbpx

Skolotāji un vecāki… vēl par to pašu

Pēc iepriekšējā raksta redzams, ka lasītāji sadalījušies divās bargās nometnēs – tie, kuri uzskata skolotājus par slinkiem, naudu prasošiem slaistiem, un tie, kuri šo profesiju redz kā visnotaļ godājamu. Pa visu ir vēl citi, tostarp skolotāj-vecāki vienā personā. Tādu nav maz, ja skaita arī vecmāmiņas un vectētiņus. Un arī te problēmu gana.
Skolas, klases, administrācijas prasības, paši skolēni un skolotāji nav vis kā filmās redzētas klonu armijas. Tās ir visai atšķirīgas pasaules, jo nav pat divu vienādu cilvēku. Prasīt, lai šajā sarežģītajā sistēmā viss ir akurāt vienādi, būtu… teiksim, mazliet dīvaini. Piemērus? Lūdzu!
Gandrīz visai klasei pārbaudes darbā atzīmes nesekmīgas. Ko nu? Vainot skolotāju? Bērnus? Vecākus (Bet mēs tik ļoti nopūlējāmies, mājasdarbus pildot!)? Anulēt rezultātus (Tā būtu krāpšanās!)? Vienas receptes nav. Tikai skolotājs var tādā reizē meklēt ķibeles cēloņus un tos novērst. Tikai skolotājs zina, kas teikts stundās, kas un kā mācīts, kas ir vai nav noticis. Es parasti ļauju labot – pēc tam, kad par šo tēmu vēl papildus strādāts. Atsevišķās reizēs neļauju (nekaunīga un ļaunprātīga špikošana). Man nav iebildumu, ja skolēni paņem līdz šādus vai tādus darbus un pēc tam atnes atpakaļ, vai arī fotografē tos. Taču zinu gadījumus, kad kolēģiem tas beidzies ar nepamatotiem uzbraucieniem un papildus prasībām no tādu vecāku puses, kuri nez par ko cīnās un svēti tic sava mīluļa stāstītajam. Bet pusaudži parasti nespēj pilnībā novērtēt ne savu sniegumu, ne arī savu prasmju un zināšanu apjomu.
Protams, vispārējie likumi un noteikumi ir jāievēro. Bet, jo brīvāks savā darbībā ir skolotājs, jo labāk viņš veiks savus pienākumus un labāks būs rezultāts. Un ideālajā gadījumā tēvs un māte nāks uz skolu, lai sadarbotos ar pedagogiem un palīdzētu savam bērnam. Ak, šis tālais ideāls! Bet ticiet man – tā dažkārt gadās!

Dalies ar saviem draugiem spiežot uz vēlamās ikonas zemāk

Skolotāja Māra Ozola lasa un ēd

Vajag tagad.

Mācu skolā bērnus. Jā, bērnus. Kaut gan daži no tiem jau nēsā krietnas un modīgas bārdas (vidusskola taču!) un, pa durvīm iekšā nākot, noliec galvas,

Turpināt lasīt »
Skolotāja Māra Ozola skaidro

Pārliecība

Cik stipra gan var būt daudzu cilvēku pārliecība! Un nav pat svarīgi, kur tā radusies un par to tā ir. Tā var būt pat aizgūta.

Turpināt lasīt »

Ko piedāvā Skolotāja Māra Ozola?

Apskati arī jaunākās grāmatas!

  • Sale!
    Grāmatas

    Lasīšanas komplekts “Ziemassvētki”

    Izcila Ziemassvētku dāvana 5. – 8. klases skolēnam! Lielisks veids, kā radīt ieradumu lasīt ar nu jau vairs ne tik bērnišķīgu grāmatu, kas aizraus skolēnu piedzīvojumos.

    22,00 Pievienot grozam
  • Anšlava Eglīša meklējumos grāmatas vāks
    Grāmatas

    Anšlava Eglīša meklējumos

    Tagad pa tiešo no mums var iegādāties manu grāmatu par Anšlavu Eglīti. Tajā rakstu savu pieredzi un pārdomas, kā es uzzināju par Anšlavu Eglīti un kā viņa piemiņa līdz tam brīdim tika glabāta Inciema apkārtnē.

    6,00 Pievienot grozam
  • Aksesuāri

    Īsa pamācība lasīšanā + plakāts

    Komplektā saņem plakātu un uzlīmes no “Atbildīgais.es”, kas veicinās lasīšanas ieraduma veidošanu. Plakāta ar uzlīmēm izmantošana veicina labu ieradumu nostiprināšanu jautrā veidā.

    14,50 Izvēlieties
  • Grāmatas

    Īsa pamācība lasīšanā

    Vai bērns mūk no grāmatas gluži kā sists? Kā paskaidrot bērnam, kāpēc lasīt ir labi, svarīgi, vajadzīgi un aizraujoši? Kā panākt, ka bērns ar prieku ķeras pie grāmatas un kļūst aizvien patstāvīgāks šajā nodarbē?

    9,99 Pievienot grozam
  • Grāmatas

    Protu, protu rakstīt 1. daļa

    Lielais špikeris latviešu valodas pareizrakstībā, kas paredzēta ašai acs iemešanai, lai vieglāk un ātrāk saprast un uztvert latviešu valodas vārdu pareizrakstību.

    15,00 Pievienot grozam
  • Grāmatas

    Ala. Cietoksnis.

    Autora izdevums sen iemīļotajām Latvijas fantastikas grāmatām “Ala” un “Cietoksnis” tagad ir ieguvis jaunu izskatu vienā grāmatā ar māsas Valentīnas zīmējumiem.

    12,00 Pievienot grozam